W dniach od 9 do 13 października wystawa „Innowacyjna Historia” odwiedziła Zespół Szkół Zawodowych im. mjr Henryka Dobrzańskiego „Hubala”. Ta nietypowa lekcja historii wywołała silne emocje wśród uczniów i nauczycieli, otwierając nowe możliwości edukacyjne.
Jedną z uczennic, Kingę, głęboko poruszyło to doświadczenie. „Popłakałam się, kiedy założyłam te gogle. To było dla mnie bardzo poruszające. Można poczuć się jak jedna z postaci, które tam występują. To zupełnie inne wrażenie niż oglądanie filmów na różnych platformach czy w telewizji” – wyznała z wrażeniem.
Niezwykłość tego doświadczenia polegała nie tylko na jakości grafiki czy dźwięku, ale także na interaktywności samej lekcji. Uczniowie mieli możliwość aktywnego uczestnictwa w historii. „Uczniowie oglądają filmy na specjalnych obrotowych fotelach, korzystając z gogli i słuchawek. To od nich zależy, w jaki sposób uczestniczą w tych wydarzeniach” – wyjaśnia Jolanta Basaj, pełniąca obowiązki dyrektora Zespołu Szkół Zawodowych im. mjr. H. Dobrzańskiego-Hubala w Radomiu.
To wyjątkowe podejście do nauki historycznych faktów znalazło gorące przyjęcie nie tylko wśród uczniów, ale także wśród nauczycieli. W obliczu dzisiejszych możliwości technologicznych, jest to krok w stronę przyszłości edukacji. „Nasz świat tkwi głęboko w XXI wieku, a szkoły powinny nadążać za postępem technologicznym. Wszyscy nauczyciele chcieliby, żeby w ten sposób docierać z wiedzą do młodzieży” – podkreśla pani Basaj.
Taka innowacyjność nie tylko inspiruje uczniów do nauki, ale także daje im unikalną okazję do przeżycia historii w sposób, który jeszcze niedawno wydawał się niemożliwy.