Głównym punktem programu były dwie projekcje filmów historycznych: „Kartka z Powstania” opowiadającego o Powstaniu Warszawskim oraz „Wiktoria 1920” przedstawiającego wydarzenia z wojny polsko-bolszewickiej. Co czyniło to wydarzenie wyjątkowym, to fakt, że oba filmy zostały wyświetlone w technologii wirtualnej rzeczywistości, otwierając przed uczniami zupełnie nowe horyzonty doświadczeń edukacyjnych. Seanse odbyły się w Szkole Podstawowej NR 11 w Dębicy, tworząc wyjątkową atmosferę edukacyjnego zaangażowania.
Przyciągająca wirtualna rzeczywistość nie tylko dostarczyła uczniom unikalnego doświadczenia oglądania filmów historycznych, ale także pozwoliła im wczuć się w tamte wydarzenia, jak nigdy dotąd. Ta interaktywna forma edukacji z pewnością pomogła uczniom lepiej zrozumieć i docenić znaczenie tych historycznych momentów, które często pozostają abstrakcyjne, gdy uczymy się z tradycyjnych podręczników.
W ciągu dwóch dni trwania projektu, ponad 600 uczniów odwiedziło wystawę. Ich entuzjazm i zainteresowanie potwierdzają sukces tego przedsięwzięcia oraz pokazują, jak ważne są innowacyjne metody nauczania w dzisiejszym świecie. Dzięki takiemu podejściu do edukacji, uczniowie nie tylko uczą się historii, ale także doświadczają jej na własnej skórze, co może mieć długotrwałe i pozytywne skutki dla ich zrozumienia i pamięci o przeszłości.
Dodatkowe linki: