Od 2 do 6 października br., uczniowie szkół w Ostrołęce mieli okazję uczestniczyć w fascynującym projekcie edukacyjnym pod tytułem „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji”. Projekt ten wprowadził uczniów w świat historycznych wydarzeń, wykorzystując najnowocześniejsze technologie wirtualnej rzeczywistości VR.
Centralnym punktem tego unikalnego doświadczenia były dwa filmy: „Kartka z Powstania” oraz „Wiktoria 1920”. To nie był zwykły seans kinowy – to było przeniesienie się w głąb historii, w której uczniowie mogli poczuć się jak aktywni uczestnicy wydarzeń sprzed lat.
„Kartka z Powstania” to poruszająca opowieść o kpt. Władysławie Sieroszewskim, jednym z powstańców warszawskich. Przed wyruszeniem na front Powstania Warszawskiego otrzymał od swojej córki kartkę z modlitwą, która stała się kluczowym elementem jego życia. Ta kartka uratowała mu życie i stała się symbolem nadziei w czasach beznadziejności.
Drugim filmem, który zaintrygował naszych uczniów, był „Wiktoria 1920”. Ta produkcja przybliżyła nam dramatyczne wydarzenia z czasów wojny polsko-bolszewickiej. Widzowie wcielili się w postać Janka Węgielskiego, odważnego studenta, który wierzył, że sprawa Polski nie jest jeszcze przegrana. Pomimo rozkazów postanowił on dostarczyć ważną wiadomość do Warszawy, ryzykując własne życie podczas tej niebezpiecznej podróży.
To nie tylko lekcja historii, ale prawdziwe przeżycie, które otworzyło naszym uczniom oczy na możliwości, jakie niesie za sobą nowoczesna technologia. Uczniowie jednogłośnie podkreślili, że było to niezwykle wartościowe doświadczenie, które sprawiło, że historia stała się dla nich żywa i bliska. Dzięki tej inicjatywie, uczniowie nie tylko zdobyli wiedzę, ale także stali się aktywnymi uczestnikami historii, którzy zrozumieli, jak ważne jest zrozumienie przeszłości dla budowania przyszłości.
Dodatkowa informacja:
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Żołnierza Polskiego w Ostrołęce