W ostatnich latach technologia zrobiła ogromne postępy, prowadząc nas w świat nowych możliwości i doświadczeń. Jednym z najbardziej fascynujących zastosowań tej technologii jest jej zdolność do przenoszenia nas w czasie, pozwalając na odkrywanie historii w zupełnie nowy sposób.
Projekt „Innowacyjna Historia” przenosi uczniów w odległe czasy. Wykorzystując zaawansowane technologie wirtualnej rzeczywistości (VR), uczniowie są w stanie przenieść się do wydarzeń historycznych, jakby tam właśnie się działy. Ta interaktywna metoda nauki odniosła ogromny sukces, zachęcając uczniów do zanurzenia się w historii, która stała się dla nich prawdziwie realna.
Nie jest to jedynie lekcja historii – to podróż w czasie, która pozwala uczniom zanurzyć się w atmosferze lat 20. i 44. Mogą oni zobaczyć, jak wyglądały ulice, usłyszeć rozmowy ludzi tamtych czasów i zobaczyć wydarzenia, które kształtowały ówczesny świat. Dzięki tej unikalnej interakcji uczniowie nie tylko uczą się faktów, ale także rozwijają swoją empatię i zrozumienie dla kontekstu historycznego.
Michał Grabowski z Fundacji Arte et Marte podkreśla innowacyjność tego podejścia.
Przenosimy uczniów bezpośrednio do lat 20. i 44. Dzięki filmom w wirtualnej rzeczywistości (VR), uczniowie są całkowicie zaabsorbowani wydarzeniami, które mają miejsce wokół nich. To unikalne podejście stanowi pionierski projekt w Polsce oraz na arenie międzynarodowej. Wykorzystuje on technologię wirtualnej rzeczywistości, aby opowiadać o historycznych wydarzeniach w sposób, który nigdy dotąd nie był możliwy – powiedział Michał Grabowski z Fundacji Arte et Marte w wywiadzie dla Radia Plus Radom.
Relacja z Zespolu Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala”