W ramach inicjatywy „Innowacyjna historia, nowoczesne technologie w służbie edukacji” w I Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Jagiellończyka w Sieradzu odbyła się nie tylko wystawa, ale również szkolenia dla nauczycieli, które miały na celu wprowadzenie wirtualnej rzeczywistości do tradycyjnych lekcji historii.
Dyrektorka I LO w Sieradzu, Jowita Królikowska, podkreśla, że projekt ten oferuje uczniom i nauczycielom unikalną możliwość połączenia nowoczesnych technologii z nauką historii. Wystawa prezentuje „Innowacyjną historię”, umożliwiając uczestnikom przeniesienie się do konkretnych miejsc i wydarzeń historycznych za pomocą gogli VR.
Dominik Dąbrowski, nauczyciel historii w I LO, opowiada o zaletach korzystania z wirtualnej rzeczywistości podczas lekcji. Uczniowie mają szansę niemalże dotknąć historii, zanurzając się w wydarzeniach takich jak bitwa z bolszewikami w 1920 roku czy Powstanie Warszawskie. Filmy „Kartka z Powstania” i „Victoria 1920” przenoszą uczniów w czasie, ukazując losy bohaterów i kluczowe momenty historyczne.
Jeden z uczniów dzieli się wrażeniami, wspominając moment, w którym córka bohatera filmu ogląda list w dzisiejszym muzeum. Innowacyjna forma prezentacji treści nauczania z wykorzystaniem VR sprawiła, że uczniowie doświadczyli historii w zupełnie nowy sposób.
Projekt „Innowacyjna historia” inspiruje uczniów do głębszego zainteresowania historią, ale również dostarcza nauczycielom narzędzi do prowadzenia bardziej atrakcyjnych i innowacyjnych lekcji.