W dniach 2 i 3 listopada br., blisko 400 uczniów Zespołu Szkół w Sokołowie Młp. miało okazję doświadczyć fascynujących podróży w czasie dzięki wyjątkowym pokazom dwóch filmów – „Kartka z Powstania” oraz „Wiktoria 1920”. Co czyniło te seanse niezwykłymi? Odpowiedź jest prosta – technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz specjalnie przygotowana scenografia, które przeniosły uczniów w zupełnie nowy wymiar edukacji.
Inicjatywa, nosząca nazwę „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji”, miała na celu dostarczenie uczniom niezapomnianych doświadczeń oraz rozwijanie ich kompetencji cyfrowych. Dwa dni pełne emocji pozwoliły na zanurzenie się w wydarzeniach historycznych, takich jak Powstanie Warszawskie czy Bitwa Warszawska 1920 roku, poprzez atrakcyjne i innowacyjne prezentacje treści nauczania.
Nie tylko uczniowie byli beneficjentami tego projektu – dla nauczycieli Zespołu Szkół przygotowano specjalną prezentację. Podczas niej poznali oni przykłady lekcji prowadzonych z wykorzystaniem narzędzi wirtualnej rzeczywistości oraz zdobyli niezbędne informacje dotyczące obsługi sprzętu, w tym gogli VR. Prezentacja stanowiła wprowadzenie do nowoczesnych technologii oraz praktyczne wskazówki, jak skutecznie wykorzystać je podczas zajęć lekcyjnych.
Dzięki takiemu innowacyjnemu podejściu do edukacji, zarówno uczniowie, jak i nauczyciele Zespołu Szkół w Sokołowie Młp. zyskali nowe perspektywy i doświadczenia. Pokazy filmów w technologii VR stały się niezapomnianym elementem lekcji historii, inspirując zarówno młodzież, jak i kadrę pedagogiczną do aktywnego korzystania z nowoczesnych narzędzi w procesie nauczania.