W I Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu uczniowie mieli niepowtarzalną szansę uczestniczyć w lekcji historii, która przenosi ich wirtualnie w centrum ważnych wydarzeń przeszłości.
Uczniowie brali udział w dwóch filmowych podróżach w czasie: „Kartka z powstania” opowiadającej o Powstaniu Warszawskim w formie piętnastominutowego epizodu oraz „Wiktoria 1920”, trzydziestominutowego filmu przedstawiającego Bitwę Warszawską z roku 1920. Dzięki użyciu gogli wirtualnej rzeczywistości (VR), młodzież ma możliwość przeniesienia się wprost do wydarzeń historycznych, doświadczając ich z intensywnością emocji, jaką mieliby uczestnicy tych wydarzeń.
Grzegorz Sawoński, manager wystawy „Innowacyjna historia”, podkreśla, że taka forma prezentacji umożliwia uczniom zupełnie nowe spojrzenie na historię i pozwala im bardziej zaangażować się w przekazywane treści.
Jeden z uczniów, Maksymilian Wasilewski, podzielił się swoim entuzjazmem po wirtualnej lekcji historii, nazywając to „fajnym urozmaiceniem”, które pozwoliło mu doświadczyć wydarzeń historycznych jakby naprawdę się w nich znalazł.
Niezwykłe zajęcia cieszą się zainteresowaniem nie tylko licealistów, ale także uczniów szkół podstawowych.
Dyrektor I LO, Zbigniew Wiśniewski, zdradził, że pomysł na przyjęcie projektu „Innowacyjna historia” do szkoły narodził się podczas wakacji. Efekty tej decyzji są imponujące, a sam dyrektor przyznaje, że korzystanie z nowoczesnych technologii, zwłaszcza okularów VR, otwiera nowe perspektywy edukacyjne. Uczestnicy projektu mają okazję przenieść się w czasie, poczuć atmosferę powstania warszawskiego czy wojny polsko-bolszewickiej w sposób, który tradycyjne metody nauczania nie są w stanie zaoferować.